معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران .

معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران

رزرو هتل

وقتي تصميم به انجام يك سفر ميگيريد انتخاب يك هتل مناسب و رزرو هتل براي اقامت از مهمترين بخش هاي سفر شما مي باشد. رزرو هتل امروزه باتوجه به وجود وب سايت هاي فروان و انبوه اطلاعاتي كه در دسترس كاربران قرار ميدهند بسيار ساده تر شده است. شما ميتوانيد از طريق وب سايت هاي رزرو آنلاين هتل مانند رزرواسيون آريا رزرو هتل خود را به آساني انجام دهيد. در سايت رزرواسيون آريا شما ميتوانيد تصاوير هتل به همراه امكانات هتل و اتاق هاي آن را به طور كامل مشاهده كنيد. هتل ها علاوه بر اتاق ها بخش هايي نظير رستوران، كافي شاپ، لابي براي استراحت ميهمانان، صبحانه خوري، لاندري براي شستشو اتو كردن لباس ها را شامل ميشود. دقت كنيد كه در زمان ورود به هتل و پس از پر كردن فرم ميهمان حتما از مسئول هتل ساعت صرف صبحانه و محل صبحانه خوري در هتل را سوال كنيد. همچنين اگر سيگار ميكشيد از مسئول پذيرش در مورد امكان كشيدن سيگار در اتاق يا در هتل را بپرسيد. همچنين در هر اتاق ليستي از تلفن هاي ضروري مورد نياز شما موجود مي باشد. بنابر اين نياز نيست كه براي هر سوالي از واحد رزرواسيون هتل بپرسيد. دقت كنيد كه در يخچال هتل نيز هر آنچه موجود است را نخوريد. قيمت تمام موارد موجود در ميني بار هتل بر روي يخچال نصب شده است.


برچسب: رزرو هتل، قيمت هتل، گردشگري، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۱۸:۰۱ توسط:گردشكري موضوع:

گنبد نمكي قم

در گنبد نمكي قم ، يك معدن نمك هم قرار گرفته. سن گنبد نمكي قم به اليگوميوسن نسبت داده شده و لايه نمك در آن به رنگ هاي مختلفي مثل سفيد ، كرم قهوه اي ، بنفش ، قرمز و ابري دراومده . جنس باطله روي نمك شامل مارن قرمز ، لايه هاي گچ و نمك مارن داره، كه ظاهرا همگي خرد شدن. گنبد نمكي قم حالت تقريبا مدوري داشته و نهشته هاي اطراف به سن ميوسن رو از جا بلند كرده و از خلال آن سر بر آورده. در اين گنبد، قطعات بزرگ سنگ هاي آندزيتي و بقايايي از گچي هم ديده مي شه. لايه نمك در معدن قم يكپارچه بوده و ۵ تا ۱۸ متر ضخامتشه و هيچ باندي از سنگ هاي باطله و مارن و گچ در داخل آن ديده نمي شه . به نظر مي رسه، فقط يك لايه نمكيه، كه در داخل خود چين خورده و ضخامت زيادي پيدا كردن. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در قم در هتل هاي قم و يا هتل نزديك حرم قم به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: گنبد نمكي قم، هتل قم، هتل هاي قم، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۱۷:۴۶ توسط:گردشكري موضوع:

حرم حضرت معصومه قم

آرامگاه فاطمه معصومه در ميان بقعه با بلندي ۲۰/۱ و طول و عرض ۹۵/۲ در ۲۰/۱ متر قرار گرفته و با كاشي هاي نفيس و زرفام پوشيده شده . گرداگرد مرقد منور، ديواري به بلندي دو متر و طول و عرض تقريبي (۸۰/۴، در ، ۴۰/۴) قرار دارد كه در سال ۹۵۰ بنا گرديد و با كاشي معرق آراسته شده كه اكنون اين ديوار با ضريح مشبك از جنس نقره پوشيده شده . اولين گنبدي كه پس از سايبان حصيري موسي بن خزرج، برفراز قبر فاطمه معصومه بنا شد، قبه اي برجي شكل بود كه به همت زينب دختر امام جواد از مصالح آجر و سنگ و گچ در اواسط قرن سوم هجري ساخته شد. به مرور زمان و پس از دفن بعضي از بانوان علوي در جوار فاطمه معصومه دو گنبد ديگه در كنار گنبد اول ساخته شد. چهار پادشاه از صفويان، دو پادشاه از قاجار، و همچنين تعدادي از شاهزادگان قاجار در اين مكان دفن شده اند. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در قم در هتل هاي قم و يا هتل نزديك حرم قم به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: حرم حضرت معصومه قم، هتل قم، هتل هاي قم، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۱۷:۳۵ توسط:گردشكري موضوع:

قلعه كنگلو شهميرزاد

از جاده خطيركوه – دوآب مي توانيد به قلعه كنگلو دسترسي داشته باشيد قسمت هاي اوليه جاده آسفالته و بقيه خاكي است در سمت چپ با عبور از پل سيماني جديد الاحداث راه پر پيچ و خم و صعب العبور روستاي كنگلو (كنگله لي = زنبور) منشعب مي شود كه طول آن 16 كيلومتر است. در فاصله يك كيلومتري جنوب اين روستا در ارتفاعي پايين تر، قلعه كنگلو قرار دارد . نماي خارجي قلعه كنگلو شهميرزاد را يك باروي عظيم سنگي تشكيل مي‌ دهد كه در قسمت مياني و طرفين آن، برج‌ هاي ديده‌ باني تعبيه شده‌ است. فضاي داخلي قلعه كنگلو شهميرزاد با توجه به بقاياي آن، مدور و در دو طبقه ساخته شده‌ بود كه قسمت عمده آن از بين رفته و در حال ويراني است. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در شهميرزاد در هتل شهميرزاد به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: قلعه كنگلو شهميرزاد، هتل شهميرزاد، هتل هاي شهميرزاد، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۷:۱۷ توسط:گردشكري موضوع:

شيرقلعه شهميرزاد

شير قلعه يا قلعه شيخ چشمه در 5 كيلومتري شمال شهر شهميرزاد واقع شده است. ارتفاع كوهي كه شير قلعه در بالاي آن قرار گرفته حدود 250 متر بلندتر از زمينهاي اطراف است. در اين ناحيه چشمه هاي متددي از جمله سر چشمه ( شيخ چشمه ) و هفت چشمه قرار دارد . شيرقلعه شهميرزاد كوهستاني بر اساس مطالعات باستان شناسي داراي زير ساخت دوره اشكاني و ساساني مي باشد . با اين وجود شير قلعه در دوران اسلامي نيز به عنوان يكي از پناهگاههاي مستحكم اسپهبدان طبرستان و همچنين بر اساس اسناد و مدارك تاريخي مورد استفاده اسماعيليان مطرح بوده است . شير قلعه مربوط به حكومت طبرستان مي باشد كه در دوره اشكاني در مناطقي از ايران حكومت داشتند و شيرقلعه شهميرزاد را جهت حفاظت راه انشعابي از بزرگراه ابريشم، احداث كرده بودند و در قرن پنجم و ششم، اسماعيلي مذهبان كه مركز آنان قلعه الموت قزوين بود، از اين قلعه استفاده نموده اند و به روايتي تونلي زيرزميني از قلعه به چشمه قلعه ساخته بودند تا از آب چشمه استفاده نمايند و از گزند دشمنان در امان بمانند. در خصوص شير قلعه و بر اساس يك عقيده تاريخي ساكنان اوليه قلعه با احداث بنايي برج مانند در پاي كوه مورد نظر و ايجاد پله هاي مارپيچي نظير پله هاي مناره آب مورد نياز را از چشمه پاي كوه كه ظاهرا خودجوش بوده است به داخل قلعه مي رساندند. شير قلعه شهميرزاد در كنار قلعه شيخي قلعه ساروي بزرگ قلعه ساروي كوچك و قلعه وهل به عنوان يكي از مهم ترين و جذابترين قلاع منطقه باستاني قومس مطرح مي باشد و طبيعت زيبا و آب و هواي ييلاقي اين ناحيه نيز بر جذابيت آن افزوده است .مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در شهميرزاد در هتل هاي شهميرزاد مانند هتل خانه گل شهميرزاد به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: شيرقلعه شهميرزاد، هتل شهميرزاد، هتل هاي شهميرزاد، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۷:۱۳ توسط:گردشكري موضوع:

خانه يغمايي‌ها شاهرود


خانه يغمايي‌هاي شاهرود در حقيقت تنها خانه شهر شاهرود است كه بادگير دارد شايد به خاطر اينكه در سال 1304 خورشيدي توسط يك معمار يزدي به نام استاد مهدي حيدريان ساخته شد. خانه يغمايي‌هاي شاهرود در حال حاضر محل اداره ميراث فرهنگي و گردشگري شاهرود است. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در شاهرود در هتل پارميدا شاهرود و يا همان هتل پارميدا به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: خانه يغمايي‌هاي شاهرود، هتل شاهرود، هتل هاي شاهرود، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۳:۳۵ توسط:گردشكري موضوع:

بازار شاهرود

معماري بازار شاهرود هم مانند بسياري از بازارهاي سنتي ديگر شهرهاست. بازار شاهرود حد فاصل ميدان امام خميني و فلكه قرار گرفته و  جهت آن شرقي – غربي است. آثار معماري موجود در بازار معرف معماري دوره قاجاريه به بعد است. بازار شاهرود مهمترين مركز تجاري شهر به شمار مي‌آيد و در كنار آن بناهاي تاريخي ديگري چون مسجد شيخ علي اكبر ، آب انبار مدرسه قلعه ، مسجد آقا و تكيه بازار قرار گرفته است. بازار شاهرود در سال‌هاي اخير تعمير و مرمت شده و به شماره 2285 به ثبت تاريخي رسيده است.  مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در شاهرود در هتل شاهرود به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: بازار شاهرود، هتل شاهرود، هتل هاي شاهرود، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۳:۲۱ توسط:گردشكري موضوع:

موزه شاهرود

موزه شاهرود در خيابان فردوسي قرار دارد. موزه شاهرود پيش از اين بلديه و فرمانداري شهر بوده و هم اكنون نيز در كنار ساختمان شهرداري قرار دارد كه در سال 1306 ساخته شده و پس از مرمت و بازسازي از سال 1367 به عنوان موزه شهر تغيير كاربري داده و به شماره 1888 در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است. موزه شاهرود دو طبقه است و مساحتي معادل 450 مترمربع دارد و از دو بخش مردم‌شناسي و باستان‌شناسي تشكيل شده است. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در شاهرود در هتل هاي شاهرود مانند هتل جهانگردي شاهرود به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: موزه شاهرود، هتل شاهرود، هتل هاي شاهرود، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۳:۱۱ توسط:گردشكري موضوع:

عمارت باغ امير سمنان

عمارت باغ امير سمنان، يكي از بناهاي زيبا و ديدني شهرسمنان است كه قدمت آن به اواخر حكومت قاجاريه بر مي‌گردد. عمارت باغ امير سمنان بين سالهاي 1275 تا 1285 توسط استاد معمار باشي و به دستور و هزينه صاحب بناحاج ميرزا آقا فاميلي احداث شده است. علت نام گذاري بنا به عمارت باغ امير، همجواري آن با باغ بزرگ امير اعظم بوده است. امير اعظم مشهور ترين حاكم ايالت قومس (استان سمنان فعلي) بوده است كه در سال 1295 هـ . ش، به ضرب گلوله كشته شد. عمارت و باغ اميركه به تبعيت از معماري صفوي ساخته شده است در متراژي به وسعت سه هزار متر مربع قرار دارد، كه داراي دو باغ و دو منزل مسكوني بوده و از لحاظ فرهنگي به سه دسته فضا : شامل فضاهاي عمومي، خصوصي و نيمه خصوصي تقسيم مي‌شود . بناي فوق كه خانه يكي از بزرگان و تجار سمنان بنام حاج ميرزا آقا فاميلي بوده است به تملك شهرداري در آمده و آقاي محمد عزيزالدين به عنوان سرمايه گذار در اين پروژه با شهرداري سمنان مشاركت نموده است.  مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در سمنان در هتل سمنان مانند هتل جهانگردي سمنان به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: عمارت باغ امير سمنان، هتل سمنان، هتل هاي سمنان، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۲:۵۰ توسط:گردشكري موضوع:

كوچه باغ كويري سمنان

كوچه باغ هاي سمنان واقع در پشت (ضلع جنوبي) بلوار هفده شهريور توجه هر مسافري كه تصويري كويري از سمنان دارد را به خود جلب مي كند كوچه باغ كويري سمنان كه در وسط شهرستان سمنان واقع شده است باقي مانده از بافت طبيعي شهر است كه پر از درختان انار، انجير، توت و … است خصوصا نهري كه در آن جاري است در شرايط كويري همچون طلايي مي درخشد اين كوچه باغ ها براي مسافرين يا دانشجوياني كه در اين شهر تحصيل مي كنند مي تواند جالب توجه باشد طبيعتي كه بايد در حفظ آن كوشا باشيم. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در سمنان در هتل هاي سمنان مانند هتل گوت كه مال سمنان به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: كوچه باغ كويري سمنان، هتل سمنان، هتل هاي سمنان، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۲:۳۷ توسط:گردشكري موضوع:

تپه هاي باستاني چغاميش دزفول

تپه هاي باستاني چغاميش دزفول از دوران پيش از اختراع خط است و قدمت آن به حدود 50 قرن پيش از ميلاد مي رسد. چغاميش را بايد نخستين مركز در ايران دانست كه خط و كتاب، اول بار در آنجا ظاهر شده است. تپه هاي باستاني چغاميش دزفول ارزشمند كه گنجينه تمدن هاي بسيار است به شماره 487 در فهرست آثار ملي ايران به ثبت رسيده اند. اما قديمي‌ترين سند حاضر از دريانوردي ايرانيان سندي است از گل پخته كه در حفاري‌هاي ناحيه چغاميش دزفول به دست آمده و نشان مي دهد اين گويچه مربوط به دوران قبل از پيدايش خط باشد. اين گوي گلي از اكتشافات دو استاد معتبر باستان شناسي يعني پروفسور “دولوگارز” از دانشگاه شرقي دانشگاه شيكاگو و پروفسور “كانتور” استاد بخش زبان‌هاي خاور نزديك دانشگاه كاليفرنيا است. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در دزفول در هتل دزفول به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: تپه هاي باستاني چغاميش دزفول، هتل دزفول، هتل هاي دزفول، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۲:۲۹ توسط:گردشكري موضوع:

تالاب هور مزرعه دزفول

تالاب هور مزرعه دزفول بين دو رودخانه دز و كرخه ( در جنوب دزفول) قرار گرفته است و بخشي از آب رودخانه شاوور به آن مي ريزد. آب هور مزرعه در فعاليت هاي كشاورزي ساكنين محل ( عشاير مزرعه و تنيس ) نقش مهمي دارد و نوعي برنج محلي ؛ معروف به برنج حويزه در حاشيه كمربندي اين هور كشت مي شود. رودخانه هاي مهم جلگه خوزستان رودخانه هاي كارون ، دز ، كرخه و جراحي هستند. اين رودخانه ها از سلسله رودهاي زاگرس سرچشمه مي گيرند و راه هاي پر پيچ و خم طولاني در استانهاي اطراف جلگه خوزستان همچون چهارمحال و بختياري ، ايلام ، لرستان، كهگيلويه و بوير احمد را سپري مي كنند تا به جلگه خوزستان وارد شوند . در روزگاران خوش قبل از بحران كنوني محيط زيست، كه در حدود دو دهه است كه شروع شده است و اين روزها در اوج خود بسر مي برد، اين رودخانه ها با جريان پرآبشان علاوه بر تأمين آب شرب مناسب و آب مصارف كشاوزي ، منبع اصلي و شريان حيات تالابهاي جلگه خوزستان محسوب مي شوند. در جلگه خوزستان پايين بودن سطح زمين نسبت به سطح دريا سبب شده است تا از روزگاران قديم آبهاي رودخانه هاي اقليم احواز در مناطقي وسيع جمع شود و هور العظيم ، هور الفلاحيه ، هور مزرعه و تالاب شيمبار را بوجود آورد. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در دزفول در هتل هاي دزفول مانند هتل جهانگردي دزفول به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: تالاب هور مزرعه دزفول، هتل دزفول، هتل هاي دزفول، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۲:۰۱ توسط:گردشكري موضوع:

آبشار اهواز

طولاني ترين و قشنگ ترين آبشار مصنوعي خاورميانه در استان خوزستان و روي يك پل معروف در اهوازه جريان دارد. آبشار اهواز مصنوعي، روي هفتمين پل اهواز كه روي رودخانه كارون قرار دارد، ساخته شده تا مردم از ديدن اين آبشار و عبور از روي اين پل لذت ببرن. فواره هاي آبشار اهواز از دو طرف پل داخل رودخانه مي ريزن و شب ها با روشن شدن اين فواره هاي رنگي، جلوه زيبايي به شب و پل داده ميشه. بازي آب و نور باعث شده اهوازي ها، آبشار اهواز را براي تفريح و گردش انتخاب كنن. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در اهواز در هتل ايرانيكا اهواز و هتل ايران اهواز به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: آبشار اهواز، هتل اهواز، هتل هاي اهواز، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۱:۴۹ توسط:گردشكري موضوع:

موزه خراطي اهواز

موزه خراطي اهواز با هدف معرفي صنايع چوب و كاربري اون در فضاهاي معماري شهري و شناساندن هنر بومي خراطي در شهرستان اهواز افتتاح شده كه در اون نزديك به ۴۰۰ اثر از آثار گردآوري شده آقاي عبدالرحيم فروتن استاد خراطي و دارنده مهر اصالت يونسكو با عنوان موزه تخصصي چوب و خراطي به نمايش گذاشته شده. موزه خراطي اهواز اولين موزه خراطي كشورمي باشد. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در اهواز در هتل نادري اهواز و هتل هديه اهواز به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: موزه خراطي اهواز، هتل اهواز، هتل هاي اهواز، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۱:۳۲ توسط:گردشكري موضوع:

تالاب بام دژ اهواز

استان خوزستان يكي از پرتالاب ترين استان هاي كشور است كه تالاب بام دژ در ۴۰ كيلومتري شمال غربي اهواز از جمله اين تالاب ها مي باشد. تالاب بام دژ اهواز ۴۰۰۰ هكتار وسعت دارد و در كنار روستاهاي مزرعه، بام دژ، سادات طواهر، سيد جاسم و همچنين سد شاوور، كانال توانا و خط آهن اهواز– انديمشك قرار گرفته. تالاب بامدژ در مجاورت آبادي قلعه سحر با مساحت چهار هزار هكتار واقع شده. اين تالاب به عنوان تالابي طبيعي واجد ارزش هاي فراوان اكولوژيك، علمي، تفرجي و اقتصادي است. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در اهواز در هتل پارس اهواز و هتل پرشيا اهواز به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: تالاب بام دژ اهواز، هتل اهواز، هتل هاي اهواز، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۶:۳۱:۱۹ توسط:گردشكري موضوع: