معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران .

معرفي هتل ها، هتل آپارتمان ها و مراكز اقامتي ايران

جزيره شيف بوشهر

جزيره شيف بوشهر كه جزيره اي ماسه اي است در منتهي اليه تالاب حله كه از بهم پيوستن آب رودخانه شاهپور و دالكي بوجود آمده. جزيره شيف، روستايي است از توابع بخش مركزي در شهرستان بوشهر است و ميانگين ارتفاع آن از سطح دريا يك متر است به دليل قرار داشتن گور شخصي شيخ سعد در اين جزيره كه مدتي حاكم آن بوده است بدين نام نيز معروف است .اكثريت جمعيت در جزيره شيف را از اهل تسنن شامل مي شوند. اهل تسنن و تشيع در اين جزيره در كنار همديگر به آرامش زندگي مي كنند و رابطه بسيار خوبي بين آنها برقرار است.جزيره شيف بوشهر در گذشته بندر حمل ونقل كالاهاي صادراتي و وارداتي از ايران به كشورهاي خليج فارس و برعكس بود و احمدخان از صاحبان كالا ماليات مي گرفت، به اين معني كه تمام كالاها از تهران و اصفهان و شيراز بوسيله مال (چهارپايان) به شيف آورده مي شد و بعد بوسيله لنج به كشورهاي خليج فارس حمل مي گرديد. محل ديگر جزيره بندرگاه است كه در جنوب جزيره واقع شده و اكنون مختصر آثاري از آن درجزيره ديده مي شود. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در بوشهر در هتل پرواز بوشهر و يا هتل هيرون بوشهر به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: جزيره شيف بوشهر، هتل بوشهر، هتل هاي بوشهر، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۳۷:۵۶ توسط:گردشكري موضوع:

عمارت كازروني بوشهر

عمارت كازروني بوشهر كه از بناهاي مربوط به اوايل دوره قاجار است در بوشهر محله قديمي بهبهاني واقع شده است. مالك عمارت كازروني بوشهر سيد محمد رضا كازروني است  كه از تاجران نامدار بوشهري است.ساختمان ها در بوشهر شبيه به بناهاي دو بندر كراچي و بمبئي هستند و همين نوع ابنيه را مي توان در ديگر مناطق ساحلي خليج فارس نيز ديد. از ويژگي هاي اين بناها مرتفع بودن آن هاست، ساختن خانه هاي چند طبقه در اين شهر متداول بوده است، مردم براي گريز از گرماي طاقت فرساي تابستان در اين فصل به طبقات بالا نقل مكان مي كرده اند، در ضمن وجود درها و پنجره هاي متعدد براي اتاق هاي وسيع موجب ورود باد از هر طرف شده و اندكي از فشار گرما مي كاست.خانه ها را به فاصله بسيار كم از يكديگر مي ساختند به صورتي كه گاه فاصله آن ها از يك متر هم كمتر مي شد.لازم به ذكر است اولين عمارت در بوشهر كه پلاك آن در روز جهاني گردشگري نصب و توسط استاندار  بوشهر رونمايي شد، عمارت كازروني است. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در بوشهر در هتل دلوار بوشهر يا همان هتل دلوار به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: عمارت كازروني بوشهر، هتل بوشهر، هتل هاي بوشهر، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۳۷:۳۹ توسط:گردشكري موضوع:

بوستان شغاب بوشهر

بوستان شغاب بوشهر از جمله بوستان هاي زيبا و تاريخي بندر بوشهر است كه در خيابان بهمني، خيابان ساحلي روبه‌روي بيمارستان نيروي هوايي بوشهر واقع شده است پارك شغاب بوشهر در زير خاك خود آثار مربوط به دوره ايلاميان را دارد. در حال حاضر از بوستان شغاب بوشهر به عنوان بوستان استفاده مي‌شود.قرار گيري پارك شغاب بوشهر در كنار ساحل خليج فارس چشم اندازي بي نظير و زيبا بدان بخشيده است و از سويي به دليل وجود امكانات تقريبا مناسبي كه در اين پارك براي گردشگراني كه به بوشهر سفر مي كنند تدارك ديده شده است. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در بوشهر در هتل بوشهر به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: بوستان شغاب بوشهر، هتل بوشهر، هتل هاي بوشهر، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۳۷:۲۹ توسط:گردشكري موضوع:

بازار قديم بوشهر

بازار قديم بوشهر مربوط به دوره قاجار است و در بافت قديم بوشهر، محله دهدشتي واقع شده است بازار قديم بوشهر يكي از زيباترين و پر رفت و آمدترين قسمت داد و ستد و خريد و فروش اجناس مختلف بوده است. بازار قديم بوشهر حدود ۲۵۰ باب مغازه داشته كه در دوره قاجاريه ساخته شده و با سبك معماري اين دوره منطبق است. در بازار قديم بوشهر اقليت هاي مذهبي، يهودي و مسيحي در جوار مسلمانان به كسب و كار مي پرداختند. اگر شروع بازار را از سمت جنوب و  روبروي  آجيل فروشي هاي حاج كريم درويشي و حاج علي ياسي در نظر بگيريم، ابتدا با قنادي ها، بعد مسگرها و لحيم گرها، سپس ساعت فروشي ها و پارچه فروش ها يا خرازها و در ادامه به لوكس فروش ها و  مجددا  پارچه فروش ها،  لوازم خانگي، عطار ها، كتاب فروشي، آهنگرها، قهوه خانه، ماهي فروش ها ، سبزي و ميوه فروش ها، خرما و رطب فروش ها، لبنياتي و در آخر خياط ها كه در قسمت شمالي و آخرين مغازه ها قرار داشتند  مواجه خواهيد شد. در نهايت بازار قديم بوشهر به محله شنبدي و مسجد شنبدي ها ختم خواهد شد. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در بوشهر با رزرو هتل بوشهر در هتل هاي بوشهر به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: بازار قديم بوشهر، هتل بوشهر، هتل هاي بوشهر، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۳۷:۱۳ توسط:گردشكري موضوع:

بندر عسلويه

درباره نامگذاري عسلويه،زنده ياد مهندس احمد حامي در كتاب “سفر جنگي اسكندر مقدوني به ايران و هندوسستان بزرگترين دروغ تاريخ است” از عسلويه با حرف اول الف نام برده و اظهار داشته است اين نام هم مثل بسياري از نام هاي منطقه مثل خارك،لارك،تنب و… يك نام ايلامي است و از دوره ايلامي ها به جا مانده است و كلمه “اسلو” با حرف الف در ابتدا به معناي آبگير، استخر و محل توقف كشتي ها است . آقاي محمد تقي مصطوي نيز در كتاب اقليم پارس اين مطلب را بر اساس كفته مهندس حامي تكرار كرده است. برخي مورخان و محققان متاخر عسلو را داراي چشمه ها و اب هاي شيرين دانسته اند و معتقدند به همين جهت بر آن نام عسلويه نهاده اند. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در عسلويه در هتل عسلويه به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: بندر عسلويه، هتل عسلويه، هتل هاي عسلويه، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۳۶:۰۳ توسط:گردشكري موضوع:

پارك ملي نايبند عسلويه

خليج نايبند در سا حل شمالي منطقه نايبند با وسعت 4130 هكتار يكي ا ز ارزشمند ترين زيستگاههاي دريايي خليج فارس است . حوزه هاي متعدد ، جنگل هاي حرا ، سواحل ماسه اي درخشان در بخشهاي شمالي و شرقي وسواحل صخرهاي داراي حاشيه باريك ماسه ا ي جنوبي خليج و بخش غربي منطقه حفاظت شده نايبند ، در ختان كهنسال انجير معابد در دماغه نايبند ، دشت هموار بخش شمالي ، دشتهاي مشجر و دره هاي عميق و صخرهاي در بخش جنوبي بديع ترين چشم انداز هاي طبيعي سواحل خليج فارس را يكجا گرد آورده است . وجود اين چنين مناظري ، وجود تپه هاي مرجاني جهت تفريح غواصان و حتي فرايند تخمگذاري و جوجه آوري لاك پشتاندريايي كميا ب كه كمتر نقطه اي از سواحل صورت مي گيرد مي تواند سبب جلب گردشگران شود .مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در عسلويه در هتل هاي عسلويه مانند هتل رميله عسلويه به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: پارك ملي نايبند عسلويه، هتل عسلويه، هتل هاي اعسلويه، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۳۵:۳۲ توسط:گردشكري موضوع:

كليساي مسروپ مقدس اراك

كليساي مسروپ مقدس اراك در خيابان چمران شهر اراك قرار دارد. بناي اين كليسا در سال 1914 ميلادي با برگيري از منابع مالي ارامنه اراك ساخته شده است. پلان كليسا بازيليك مستطيل شكل در جهت شرق به غرب واقع شده است. سقف كليساي مسروپ مقدس اراك بر روي چهار ستون كه توسط قوسهايي به يكديگر و به ديوارهاي جانبي وصل شده اند تكيه دارد. كليساي مسروپ مقدس اراك داراي نورگيرهاي متعددي در چهار جهت بنا است و دو ورودي در قسمتهاي جنوبي و غربي ميباشد . برج ناقوس خانه كليسا در جلوي ورودي غربي واقع شده است. مجموعه بناهاي ساخته شده در محوطه حياط كليساي مسروپ مقدس اراك شامل، مدرسه ويژه ارامنه، تالار اجتماعات، منزل كشيش، منزل سرايدار و كليسا مي باشد. ساختمان اصلي كليساي مسروپ مقدس اراك به صورت مستطيل شكل ساخته شده و از سه بخش مردم نشين، محراب و دو اتاق جانبي در مجاورت محراب تشكيل شده است. محراب در داخل طاق ساده و بزرگي ايجاد شده كه اين بخش ايوان مانند حدود يك متر از كف كليسا بلندتر است. براي استحكام بناي كليسا در داخل ديوارها و ستونها، تيرهاي چوبي تعبيه شده است. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در اراك در هتل امير كبير اراك يا همان هتل اميركبير به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: كليساي مسروپ مقدس اراك، هتل اراك، هتل هاي اراك، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۳۵:۲۳ توسط:گردشكري موضوع:

خانه حسن پور اراك

خانه حسن پور اراك در اولين گذر سمت چپ بعد از چهارسوق بازار اراك، در مقابل گذر مدرسه سپهداري قرار دارد. در ساخت خانه حسن پور اراك دو دوره جداگانه ديده مي‌شود: ضلع جنوبي خانه حسن پور اراك متعلق به دوره قاجار و ضلع شمالي آن مربوط به سال‌هاي 1332 هـ .ق است. بنا در دو طبقه شكل گرفته است. طبقه همكف شامل اتاق‌هاي زمستان‌نشين، آشپزخانه، انبارهاي آذوقه و ورودي اصلي بنا است و طبقه اول شامل اتاق‌هاي شاه‌نشين و تابستانه است. سازه اصلي بنا از خشت تشكيل شده و پي‌ها را به وسيله سنگ‌هاي بزرگ و دوغاب گل آهك ساخته‌اند. نماسازي بناي خانه حسن پور اراك با استفاده از آجر، كاشي، گچ و قير است. اين بنا همچون بناهاي اوليه مسكوني شهر سلطان‌آباد درون‌گرا با حياطي مركزي است و در سه جهت شرق، شمال و جنوب داراي ساختمان‌هايي است كه به سمت حياط گشوده مي‌شوند. اين بنا به عنوان مسكوني مورد استفاده قرار داشت. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در اراك در هتل اراك مانند هتل زاگرس اراك به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: خانه حسن پور اراك، هتل اراك، هتل هاي اراك، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۳۴:۳۲ توسط:گردشكري موضوع:

مدرسه سپهداري اراك

مدرسه سپهداري يكي از بناهاي تاريخي استان مركزي است كه در مركز شهر اراك در داخل بازار تاريخي اين شهر قرار دارد. مدرسه سپهداري اراك كه در انتهايي‌ترين گذر (گذر ششم) بازار اراك واقع شده. مدرسه سپهداري اراك به عنوان اولين مركز علوم ديني در اراك و نخستين بناي شهري، با اقتباس از سبك مدارس دوره صفويه (چهار ايواني) ساخته شده است. مدرسه سپهداري اراك ، 4 ايوان دارد كه دو ايوان شمالي و جنوبي، بلندتر و عظيم‌تر مي‌باشند. در پيرامون حياط مدرسه سپهداري اراك 25 حجره وجود دارد كه هر حجره داراي يك ايوان كوچك در جلو و قسمت نشيمن در عق مي‌باشد. سردر و لچكي حجره‌ها با كاشي‌هاي خشتي هفت رنگ تزئين شده است. گنبد آجري و كلاه‌خودي مدرسه سپهداري اراك كه در واقع بزرگ‌ترين گنبد آجري در بافت قديمي اراك به شمار مي‌رود، از هر طرف ديده مي‌شود. سطوح بيروني گنبد ساده و پوشش آن از كاهگل است اما قسمتي از سطوح داخلي گنبد و ديوارهاي فضاي مربع شكل آن با كاشي‌هاي خشتي و معرق و با نقوش هندسي و كتيبه تزئين شده است. مسافران و گردشگران گرامي مي توانند پس از گردش در اراك در هتل هاي اراك مانند هتل پيام اراك به استراحت و يك خواب آرام بپردازند.


برچسب: مدرسه سپهداري، هتل اراك، هتل هاي اراك، قيمت هتل، گردشگري، رزرو هتل، ايرانگردي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۳۴:۱۷ توسط:گردشكري موضوع: